Az ügyfelek elvárásainak és a szállítási követelményeknek való megfelelésnek minden vállalkozásnál prioritást kell élveznie. A legfontosabb vállalati kihívások között is szerepel a minél gyorsabb szállítás elérése. A megrendelések pontos szállítása és időben történő megérkezése fontosabb, mint gondolnánk.
Az időben történő szállítás hiánya olyan problémákat okozhat, amely a gyártás, illetve az ellátási lánc számos más területét is kedvezőtlenül érintheti. Például az anyaghiány miatti gyártási késések, az elkerülhető gyorsított szállítási költségek, és az ügyfelek panaszai. A szállítás határidejét tehát igyekeznünk kell a lehető legpontosabban betartani. Hiszen, ha a szállítás rendszeresen késik, nem pontos, akkor az kihat az üzleti élet minden területére, és helyrehozhatatlanul károsíthatja az ügyfeleinkkel való jó kapcsolatunkat.
Különböző szervezetek különböző módokon mérik az időben történő szállítást. Alapvetően az OTD (szállítási idő) a vevőnek időben eljuttatott szállítmányok mennyiségének kiszámítása a kiszállított megrendelések teljes számához viszonyítva. Ha ez a szám a referenciaérték alatt van, ez valószínűleg azt jelenti, hogy vannak mélyebb kérdések, amelyekkel foglalkozni kell. A rossz OTD valószínűleg csak egy tünet, nem pedig az alapvető probléma. A gyártáshoz szükséges anyagok megérkezése azért fontos, mert az OTD szerves része a gyártósor hatékonyságának.